FANDOM

Rőtbundás
Rosalee.png
Más nyelveken Angol: Fuchsbau
Francia: Fuchsbau
Német: Fuchsteufel
Orosz: Рыжехвост
Spanyol: Fuchsbau
Szereplők Dead.pngSam Betram
Dead.pngRyan Showalter
Dead.pngFreddy Calvert
Egy nő egy bárból
Rosalee Calvert
Gloria Calvert
DeEtta Calvert
Dead.pngRosalee-ék apja
Ian Harmon
Alicia
Megjelent Bad Hair Day
Love is in the Air
Megemlítve Versenyszellem

A rőtbundás (eredeti: Fuchsbau, német ’rókalyuk, kotorék’) egy rókaszerű keverék, amely a boszorkányszörny és a dúvad után a legtöbbször fordult elő a sorozatban.

BiológiaSzerkesztés

Átváltozva a rőtbundás testét a nyakon fehér, a többi helyen narancssárgás-vöröses szőrzet borítja, amely a nőkön erőteljesebb, mint a férfiakon a test nagy részén, a férfiak arcán viszont fehér, vagy szürke szakáll jelenik meg. A haj nem változik. A rőtbundás orra rókaszerű lesz, a füle pedig megnyúlik a woge után. A fogaik hegyesek lesznek.

A rőtbundásoknak nagyon fejlett a szaglása, hasonlóan a dúvadakhoz, képesek megkülönböztetni a különböző nemek szagát is. Nem erősebbek viszont az átlagembernél.

ViselkedésSzerkesztés

Monroe azt mondja Nicknek egy rőtbundásról, hogy „ha kezet fog vele, lelopja a gyűrűt az ujjáról.” Megrögzött csalónak tartják őket, de a barátaikhoz és szeretteikhez hűségesek. Kerülik a konfrontációt, de megvédig azt, amit fontosnak tartanak, és ha harcra kerül sor, akkor nem futnak el, és nem nyugszanak, amíg egyszer bele nem harapnak az ellenfélbe.

SzerepekSzerkesztés

Első évadSzerkesztés

SzervkereskedőkSzerkesztés

Freddy Calvert, egy rőtbundás, aki keselyűkkel üzletel, elad Monroe-nak hat uncia epehólyagot, miután „igazoltatta”, vagyis átváltoztak egymás előtt, és ajánlana neki fehérteát is, de Monroe kimegy a boltból. Nick később bemegy hozzá, és amikor Freddy rájön, hogy egy Grimmmel áll szemben, el akar szaladni, de Nick elkapja, és megfenyegeti, hogy többet ne kereskedjen emberi szervekkel.

PókhálóSzerkesztés

Egy fiatal rőtbundás, Ryan Showalter a házában meg akarja erőszakolni Lena Marcinót, de az átváltozik, és megöli.

Rossz pénzSzerkesztés

Sam Bertramra rátör két sakál, ezért lenyeli a zakünthoszi érméket.

TollaskígyóSzerkesztés

Egy rőtbundás nő tapsol Ariel Ebenhartnak.

ÁlomszigetSzerkesztés

Freddy Calvertet két pikkelyes megöli, hogy megszerezzék a jayt, amit tart, de előtte az eladó megharapja az egyiket.

Rosalee Calvertet, Freddy húgát Nick felhívja a portlandi rendőrségtől. Miután Portlandba érkezik, Nick látja őt rőtbundás alakjában, és Rosalee rájön, hogy Nick egy Grimm.

A következő napon Nick és Monroe meglátogatják Rosalee-t a bátyja üzletében. Monroe körülnéz, és talál egy üveg jayt, amiről Rosalee azt mondja, hogy mielőtt Seattle-be költözött, ő is kipróbálta a drogot. Mikor Monroe és Nick elindulnak, Rosalee megállítja Monroe-t, és átváltozik, mire Monroe is felfedi valódi kilétét. Rosalee azzal indokolja, hogy tudnia kellett, hogy valóban ismerte-e Monroe a bátyját. Azt viszont nem érti, hogy hogyan lehet ilyen szoros barátság egy dúvad és egy Grimm között.

Rosalee a boltban pakol, amikor a két gyilkos pikkelyes visszatér. Megpróbál elbújni, de megszólal a telefonja, és a pikkelyesek észreveszik, azonban sikerül elmenekülnie a boltból.

Rosalee éjjel felhívja Nicket, hogy elmondja neki, Freddy gyilkosai megjelentek a boltban. Ő a bátyja házába menekült. Nick megkéri Monroe-t, hogy vigyázzon rá. Másnap Monroe-val a fűszerboltba megy. Wu elkíséri őket, de mivel evett Adalind bájitallal készített süteményéből, elájul, és felhólyagosodik a bőre. Rosalee azonban tud gyógyszert a betegségre, amitől Wu láthatóan jobban lesz. Amíg nincs eszméleténél, hazaviszik. Rosalee közben elmondja Nicknek, hogy sok bájital ilyen mellékhatással járhat, ha olyasvalaki fogyasztja el, akinek nem szánták.

MadárlesenSzerkesztés

Rosalee elmondja Nicknek, hogy hogyan kell a kincsesmadárból eltávolítnai az Unbezahlbart, a boltjában található könyvek alapján. Ő mondja el, hogy mi az „aranytojás” pontos neve.

Szerelmi mámorSzerkesztés

Miután Wu az elfogyasztott bájitaltól még furcsán viselkedik, és Nick azt is furcsálja, hogy Adalind lett Hank új barátnője, Rosalee megnézi, hátha megtalálja a számlák között a bájital hozzávalóit. Miután megtalálta, rájön, hogy a le mort pur l’amourról van szó, ami akár meg is ölheti Hanket, ha túl erős kötődés alakul ki. Rosalee nekilát az ellenszernek. Miután elkészül, először Wún akarják kipróbálni, akinél láthatóan be is válik. Felmennek Adalindhoz, akit nem találnak, Hank viszont eszméletlenül fekszik az ágyban. Rosalee azt mondja, hogy mivel Hank már lefeküdt a nővel, a varázs csak akkor törhető meg, ha a boszorkányszörny meghal.

VadászidénySzerkesztés

Ian Harmon, az ellenállás egyik vezetője menekülés közben lelő egy vadászkopót, majd beállít Rosalee-hoz. Rosalee kórházba szeretné vinni, de Ian nem akarja, hogy megtudják, hol van, így Rosalee végül csak Monroe-t hívja át, kiszedni egy golyót a férfi testéből.

Monroe felveti, hogy szólniuk kéne Nicknek, de a felébredt Ian tiltakozik az ellen, hogy egy Grimmre bízza az életét. Sikerül ugyan meggyőzni, de amikor megérkezik a Grimm, Rosalee-nak kell kettéválasztani őket, egy félreértés miatt ugyanis Nick Iant körözi emberölésért.

Rosalee elmegy egy fotóshoz, Reginaldhoz, hogy hamis útlevelet kérjen Ian számára, Reginald azonban közben értesíti Waltzot, a vadászkopót. Az követi Rosalee-t a fűszerüzletbe, és megfenyegeti. Rosalee felhívja Monroe-t, de Waltz elveszi a telefonját, és azt mondja neki, hogy ha Iant nem látja negyed órán belül, lelövi Rosalee-t. Monroe és Nick gyakorlatilag egyszerre érkezik meg; Monroe rátámad a vadászkopóra, Ian pedig lelövi.

A fekete ruhás nőSzerkesztés

Majique-ot, Adalind macskáját Nick és Monroe elviszi Rosalee-hoz, hogy megvizsgálja, miért esett kómába Juliette.

Második évadSzerkesztés

KardfogSzerkesztés

Monroe és Rosalee egy kísérlet után Nickhez igyekszik, mert megtudtak valamit Juliette-tel kapcsolatban. Azonban ott Kelly Burkhardt, Nick anyja rájuktámad, és csak nehezen sikerül megmagyarázni neki, miért bízik meg Nick két keverékben. Rosalee csak ezután tudja elmondani Nicknek, hogy nagyon gyorsan ellenmérget kell keverni Juliette-nek, mert Adalind a l’esprit ailleurs nevű bájitalt adta be neki, amely egyre súlyosbodó emlékezetvesztéssel jár.

Catherine Schade, Adalind anyja benyit Rosalee boltjába, és egy listát ad át neki, hogy mire van szüksége. Miután átváltozik boszorkányszörnnyé, Rosalee kissé szeppenten megígéri, hogy mindent beszerez.

Rosalee és Monroe felhívják Nicket, hogy gyorsan be kell adni Juliette-nek az ellenszert, és őket nem engednék be hozzá.

A csókSzerkesztés

Rosalee és Monroe a kórház előtt várnak Nickre, aki éppen a kardfogúval küzd. Az ellenszeren látszik, hogy már kezdi elveszteni a hatékonyságát, de szerencsére Kelly és Nick megérkezik, és Nicknek sikerül beadni az ellenszert.

Nick megkéri Rosalee-ékat, hogy vigyék haza az anyját. Amikor kiszáll a kocsiból, Rosalee átöleli, majd lebúcsúznak.

Rosalee felhívja Nicket, hogy Catherine elvitte az ellenszert.

JárványSzerkesztés

Rosalee a boltba érkezik, ahol valaki mindent feldúlt. Majique-nak sikerült szétszednie a ketrecét, és elkezdett a fűszerüzletben randalírozni. Amikor Rosalee keresni kezdi, megpillantja, ahogy fejjel lefelé lóg a plafonról. Rosalee megijed, és elkezd menekülni, de a macska kiszlad a nyitott ajtón, majd elüti egy autó.

Monroe elhívja Rosalee-t piknikezni, aki el is megy vele. Sikerül találniuk egy megfelelő helyet, de megérkezik Gilko, egy sárga halállal fertőzött tüskés, aki rájuktámad. Sikerül azonban elmenekülniük Monroe kocsijával.

Rosalee-ék beérnek a boltba, ahol Rosalee megcsókolja Monroe-t. Azonban amikor Nick felhívja, Monroe rájön, hogy Rosalee azért viselkedik így, mert ő is megfertőződött. Rosalee még oda tudja adni a könyvet, amiben az ellenszer van, de egyre rosszabbul érzi magát, és hamarosan ágynak esik. Rosalee szól Monroe-nak, hogy le kellene kötöznie, de a dúvad nem hallja meg. Rosalee kiszökik az abalakon át, azonban Nicknek sikerül őt visszahoznia.

Az események után megjegyzi Monroe-nak, hogy egyáltalán nem biztos, hogy csak a Fluvus pestilentia miatt csókolóztak.

Csak a holttestemen át!Szerkesztés

Monroe és Rosalee együtt vacsoráznak Monroe lakásán, amikor beállít Angelina Lasser, Monroe exbarátnője. Eléggé bántón megsérti Rosalee-t, mire az hazamegy.

Rosalee felhívja Monroe-t, hogy közölje vele, a nénikéje beteg lett, ezért el kell utaznia.

Mivel Monroe életveszélyben van, úgy döntenek, hogy nyugovót kell bevennie. Ennek elkészítéséhez felhívják Rosalee-t, aki belemegy, bár nagyon nem örül az ötletnek.

Miután minden szerencsésen végződött, Nick felhívja Rosalee-t, hogy tudassa vele, Monroe jól van.

BorzalomSzerkesztés

Monroe felhívja Rosalee-t, hogy egy gyógyital elkészítéséről érdeklődjön.

Később, amikor Rosalee ismét hívja, Monroe rájön, hogy rossz hozzávalót tett a gyógyszerbe, ami nagyon nagy bajt jelent.

Az emberevőSzerkesztés

Rosalee felhívja Monroe-t, hogy a nagynénje jobban van, hamarosan hazaindul.

ÜtközőpontSzerkesztés

Rosalee felhívja Monroe-t, mert szerinte Renard százados ébresztette fel Juliette-et. Másnap reggel érkezik.

Monroe az állomáson virággal várja Rosalee-t, és megcsókolják egymást. Miután visszaértek a fűszerüzletbe, Rosalee rájön, hogy Renard a portlandi herceg.

Rosalee talál ellenszert a kölcsönös vonzódásra Juliette és a százados iránt, de azt együtt kell bevenniük. Miután az ellenszer egyik része elkészült – a tisztaszívűség itala –, oda akarják adni Nicknek, hogy igya meg, de az elrohan. Sikerül elmagyarázniuk Juliette-éknek, hogy ez mennyire fontos, és Nick megissza a gyógyitalt.

Született keverékekSzerkesztés

Rosalee-nak és Monroe-nak sikerül elkészíteni Juliette és a százados számára is az italt, Nick vérével együtt.

Monroe és Rosalle egy bankrablásról beszélnek, amelyben három keverék megszegte a Keverék Kódexet. Monroe szerint ha Nick nem tudja megoldani az ügyet, értesítneiük kell a Keverék Tanácsot. Másnapra keverékek tömege lepi el a fűszerboltot, mindenki meg van ijedve. Végül Rosalee értesíti a Keverék Tanácsot.

A homokemberSzerkesztés

Rosalee Nickkel és Hankkel Monroe-nál vacsorázik. Rosalee-tól megtudjuk, hogy a férfi boszorkányszörnyeket, mint Renard, varázslószörnynek szokáis hívni, és arra is rájön, hogy a százados fattyú.

Rosalee hazakíséri Juliette-et, mert annak hallucinációi vannak.

Miután Nicket megvakította a könnyzabáló bagócs, Rosalee-hoz viszik. Ő utánaolvas a parazitáknak, és elmondja, hogy ki kell vájniuk az átalakult könnyzabáló bagócs szemét, mert csak abban találhatóak meg az antitestek. Megtalálják a lényt, Monroe és Hank bemegy, majd kicsivel utánuk Rosalee Nickkel. A könnyzabáló bagócsot Nick legyőzi, majd Rosalee kikeveri a gyógyszert, így a Grimm visszanyeri a látását.

NévtelenSzerkesztés

Monroe egy antik órával lepi meg Rosalee-t, és éppen enyelegni kezdenének, amikor beállít Juliette, és meghívja őket vacsorára. Juliette-nek ismét látomása van, ami a lakókocsiban történteket játsza vissza. (Ilyenkor még Rosalee sem járt ott.)

BaklövésSzerkesztés

Rosalee egy gyilkossági tárgyaláson vesz részt, mint esküdt. Bár eleinte határozottan az egyébként oroszlán férjt gondolja bűnösnek, az ügyvéd beszéde után kezdenek megváltozni az érzései. Később rosszul lesz, és a boltban Monroe zár be helyette.

A következő tárgyaláson Monroe elmondja Rosalee-nak, hogy az ügyvéd egy kéjencbak, aki a feromonjait használja fel arra, hogy az esküdteket félrevezesse. Rosalee azonban a boltban talál ellenszert, amely megbénítja a kéjencbak feromontermelő központját, ehhez azonban szükség van a verejtékére. Rosalee elmondja Monroe-nak, hogyan kell beadni az ellenszert. Rosalee és a többi esküdt végül megállapítja a bűnösséget.

Rosalee Monroe-val, Hankkel, Nickkel, és Buddal pezsgőzik a fűszerüzletben, amikor benyit a kéjencbak, és rátámad Rosalee-ra, Nicknek azonban sikerül megfékeznie.

Veszélyeztetett fajSzerkesztés

Monroe a saját konyhájában mesél Rosalee-nak a szüleiről, amikor beállít Nick.

Később Nick, amikor rájön, hogy egy tündöklőpárt keresnek, átmegy Rosalee-hoz a fűzserboltba, hogy többet tudjon meg a lényről. Rosalee azt mondja, hogy ő úgy tudta, a tündöklők kihaltak, mert a bőrükért vadászták őket. A petefészkek pedig a terhes nőnek kellenek, és, a támadások gyakoriságából ítélve a nő hamarosan szülni fog. Majd megérkezik Monroe.

Nick, Monroe, és Rosalee elindulnak megkeresni a tündöklőket. Bár Nick azt mondja, a férfi egy gyilkos, Rosalee szerint a baba ártatlan, és lehet, hogy ők egy keverékfaj utolsó példányai. Megtalálják Lazure lakókocsiját. Amikor benyitnak, rájönnek, hogy a férfi egy fejvadász, aki egy „megőrző” nevű folyadékkal töltött golyókkal vadászik keverékekre, majd lenyúzza az átalakult állapotban maradt bőrüket, és eladja. Mikor elindulnak megmenteni a tündöklőket, Monroe és Rosalee a megőrzőt a golyókba önti. Észrevesznek egy házat, amelyben tűz ég, és odahajtanak. Benn megtalálják Jocelynt, aki nagyon megijed tőlük, de végül meginudl a szülés, amit Rosalee-nak kell levezetni. A nő megszüli a kis tündöklőt, de ekkor beállít Lazure a mordállyal, hogy lelője a tündöklőket. Nickék harcba keverednek vele, végül a saját megőrzővel töltött golyóinak esik áldozatul.

A múzsa csókjaSzerkesztés

Nick kezd furcsán viselkedni. Hank talál nála egy papírt, ami egy furcsa keveréket ábrázol. Ezt átviszi Rosalee-ékhoz, azonban ők sem tudják azonosítani. A lakókocsiban kezdenek keresgélni, Rosalee teljesen le van nyűgözve, hogy Nicknek milyen gazdag tárháza van a különböző, ősi dolgokból és könyvekből. Kiderítik, hogy a lény, akit Nick rajzolt, egy múzsa, és valószínűleg megcsókolta Nicket, akinek furcsa viselkedését csak az igaz szerelem gyógyíthatja meg. Miután sikerül elmagyarázni Juliette-nek, elindulnak Nickhez, akit a rendőrség fogdájában találnak meg, amint egy vádlottat akar megölni.

Az élőhalottakSzerkesztés

Bud, Monroe, és Juliette megérkezik Rosalee-hoz, mert Juliette látni akar egy wogét. Rosalee meggyőzi Monroe-t, hogy jobb, ha ő kezdi, hiszen egy rőtbundás kevésbé rémisztő egy dúvadnál, majd átváltozik. Juliette kisebb sokkot kap, de uralkodik magán, és kíváncsi a többiekre is. Bud és Monroe is átváltozik, majd isznak valamit. Miután Juliette elment, megérkezik Nick, akinek elmagyarázzák, hogy a barátnője mindenről tud.

Jó éjt, nemes Grimm!Szerkesztés

Monroe és Rosalee együtt vacsorázik, és úgy tűnik, nem kell tartaniuk attól, hogy Nick hazaér, mivel ő Juliette-nél van.

Nick és Hank a fűszerüzletbe visznek egy zombivá vált férfit. Rosalee megtalálja az ellenszert a halálköpő mérgére, és el is kezdi elkészíteni. A zombi azonban felébred, de sikerül ártalmatlanná tenniük.

Amikor elkezdődik a zombiinvázió, Nick Rosalee-ra bízza a kulcsát, félvén, hogy attól van az invázió. Rosalee Monroe-val és Juliette-tel be akarja oltani a zombikat, de azok sarokba szorítják.

EgyébSzerkesztés

  • Egy rőtbundás (Rosalee) volt az, akit Juliette először látott átváltozva.
  • A rőtbundások bőre értékesebb a dúvadakénál.
  • A rőtbundás neve két epizód eredeti címében is szerepelt: Rossz pénz (Three Coins in a Fuchsbau) és Baklövés (One Angry Fuchsbau)

Keveréklények
Denevérszerű keverékek murciélago
Emberszerű keverékek aswang · boszorkányszörny/varázslószörny · förmedvény · haragoskobold · koscsi · kőmorzsoló · múzsa · vadember · wendigo
Halszerű keverékek halálköpő
Hüllőszerű keverékek élesfogú · fojtókígyó · hűvösvérű · királykobra · pikkelyes · szelídteknős · tündöklő · tűzdémon
Ingolaszerű keverékek életszívó
Ízeltlábúszerű keverékek gyilkospók · könnyzabáló bagócs · mézadó
Kutyaféle keverékek anubisz · dúvad · ördögfajzat · őrjöngő · préridög · rőtbundás · sakál · vadászkopó
Macskaféle keverékek balam · csirkefogó · jaguár · kardfogú · oroszlán · ragaszkodó
Madárszerű keverékek éleslátó · keselyű · kincsesmadár · kőszáli sas · rablókondor
Medveféle keverékek vadászmedve
Menyétféle keverékek halászvidra · vadborz
Patás keverékek acsarkodó · hősbika · jámborkodó · kéjencbak · patás · pórsertés · vastagbőrű
Rágcsálószerű keverékek egércse · jegeshód · tisztogató · tüskés
Hibrid keverékek mantikór (macskaféle/ízeltlábúszerű) · najád (emberszerű/halszerű)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki