FANDOM

La Llorona

209-La Llorona

La Llorona

Színész Angela Alvarado Rosa
Megjelent A síró asszony
Megemlítve El Cucuy
Nem
Faj Kísértet

La Llorona [la joróna], másnéven a síró asszony egy kísértet, amely A síró asszony című epizódban szerepelt.

La Llorona legendájaSzerkesztés

La Llorona egy régi spanyol legenda, amelynek főszereplője, a síró asszony szolgált La Llorona alapjául. A legenda egy nőről szól, aki féltékenységből vízbe fojtja gyermekeit, de belehal a bánatában, majd kísérteni kezd.

BiológiaSzerkesztés

La Llorona, bár nem keverék, képes egy wogeszerű átváltozásra. „Emberi” alakjában egy szép, sötét hajú, középkorú nő, átváltozva azonban bőre megdagad, megráncosodik, és sötétebb színű lesz, ezzel zombi-, vagy boszorkányszörnyszerű kinézetet kölcsönözve neki.

La Llorona több emberfeletti képességgel is bír: képes teleportálni, nem kell levegőt vennie, hihetetlen erővel rendelkezik, valamint képes a gyerekeket hipnotizálni.

ViselkedésSzerkesztés

La Llorona mindenszentek napján a folyóba fojt három korábban elrabolt gyereket: két fiút és egy lányt. Ezt egy különleges helyen, „a folyó ölelésénél” teszi, ahol a folyó két ága találkozik. A gyerekeket a folyó három különböző pontjáról rabolja el, majd egy elhagyatott helyre viszi őket. A gyerekek mindvégig bódult állapotban vannak, és egyáltalán nem félnek tőle.

TörténelemSzerkesztés

La Llorona már legalább ötszáz éve kísért és rabol el gyerekeket, és a Grimmek, akik eddig a nyomába eredtek, soha nem tértek vissza.

Bejegyzések a Grimm naplókbólSzerkesztés

Három gyermeket raboltak el a falunkból mindenszentek napján. A folyóból húzták ki őket, mind vízbe fúltak.

Csatlakoztam Cortez expedíciójához, és Veracruzba utaztunk. Itt futottam össze a folyó asszonyával. Sokat meséltek róla meg az elrabolt gyerekekről. Nem hittem el a történeteket, de úgy döntöttem, hogy ma a végére járok. Ha igazam van, visszatérek a fejével, ha tévedek, talán sosem térek vissza.
(1519, Veracruz)

SzerepekSzerkesztés

A síró asszonySzerkesztés

Porlandben ismét megpróbált elrabolni gyerekeket. Évekkel ezelőtt azonban Valentina Espinosa nyomozó nővérének gyerekét is elrabolta, ezért a nő megszállottan nyomoz és kutat utána. Ő mondja el Nick Burkhardtnak, hogy mit tud La Lloronáról, és így együtt meg tudják akadályozni az újabb gyilkosságot. Nick harcba keveredik a síró asszonnyal, aki elmenekül, sorsa ismeretlen.

KépekSzerkesztés

EgyébSzerkesztés

  • Ő az első nem keveréklény teremtmény, akivel Nick találkozott.